Ahad, 12 Oktober 2008

Pejam, dan tenang seketika

Emmm, dalam kehidupan apa yg kita mau kan …wah ramai yg angkat tangan….kesenangan dan kebahagian…tapi dapat kah inda apa yg tani mau kan atu?

Kadang – kadang kitani keliru tentang apa yg sudah kitani ada…walaupun kitani sudah ada apa yg kitani mau…..apanah? iaitu kesenangan kitani tapi adakah atu membawa kebahagian kepada kitani?

Miskipun ada yg mengatakan dunia ani nda adil tapi ada kah tani pernah meliat apa yg tani lakukan sehingga kitani sendiri kurang sedar dalam apa yg kitani tempuhi selama ani….?bagi diri ku kehidupan sama macam titik yg pasti bukan TaiE lalat n so ever….

Titik bermaksud noktah!!yup ada titik permulaan dan titik akhri iaitu noktah. Kita bermula dengan titik pertama untuk meneroka dalam segenap segi kihidupan kitani dan beralih ke setiap titik iaitu lebiih glamour dipanggil peredaran ataupun arus perubahan, miski dalam diri, luaran, jalan kehidupan dan masa hadapan .

Kadang – kadang kita jadi bodoh memmikirkan apa urang mahu pada diri kitani tapi pernah kah tani pikir apa yg kitani mahu untuk diri sendir? Kitani sibuk memikirkan kebahagian untuk urg sekililing kitani tapi pernahkah kitani manusia memikirkan tentang kebahagian diri sendiri? Ada yg kata pentingkan diri sendiri jika kitani terlampau memikirkan diri sendiri tapi pernahkah urang terpikir bahawa dengan begitau kitani pun dapat membahagiakan urg lain tanpa menyakiti urg lain…mungkin org yg ckp catu jelez ataupun mlz untuk memajukan diri sendiri……yatahbah urg ani payah kan dipahami isi parut nya nyanta…….lagi pun aku sendiri biul memikirkan tentang diriku sendiri….
Raya fever is all around …urg iski kan beraya tapi pernah kah tani iski tentang memikirkan apa yg telah tani laku selama ani? Hairan jua…pagi raya tesidak2 tapi lapas atu buat lagi…adakah atu kesedaran dan taubat? Aku dapat terima manusia mudah lupa tapi adakah lupa ani dijadikan sebagai alas an untuk segalanya?ataupun diri malaz untuk berubah untuk diri sendiri kepada apa yg patut…???

Antahlah kadang – kadang aku pun sasat mencari hala tujuan ku…yg pasti kesenangan tanpa kebahagian dan diadun dengan kejujuran diselitkan dengan pengorbanan indalah semudah tani milih colour baju raya yg tani suka tapi payah nya mcm mencari contect lenz yg jatuh dirumput

Tenunglah masa depan, janguk sekajap dosa dan kesilapan silam, labelkanlah senarai apa yg tani ingin kejar dalam kehidupan dan highlightkan sesuatu dalam diri tani agar ani akan dapat calculation yg tepat untuk menaget apa yg tani mau dalam diri dan masa depan tani….

Tiada ulasan: